Lithops karasmontana - výsev 2008

21.08.2008 09:10

Lithops karasmontana (Dtr. et Schwant.) N. E. Br.

Mimořádně variabilní druh z pohoří Karas v jižní Namibii (2D). I v téže populaci se mohou vyskytovat rostliny zcela jednobarevné (obvykle šedé) i rostliny s různě výraznou a uspořádanou kresbou z hnědých linek na horn části těla. Také barva pokožky v okolí kresby m§že mít různé odstíny šedé, hnědé až červené. Ve velikosti není již takových rozdílů - mezi středně velké druhy (horní plocha těla nanejvýš 25x15 mm). Z řady dříve popsaných variet dnes nejsou mnohé uznávány, neboť terénním průzkumem bylo zjištěno, že zapadjí do běžného rozpětí proměnlivosti druhu na stanovištích (např. jednobarevná L. k. var. opalina, červené L. k. var. mickbergensis a L. k. var. summitatum). Zůstává zachována pouze L. k. var. lericheana a L. k. var. tischeri. Květy jsou bílé.

Jan Gloser Kvetoucí kameny

Semena Lithopsu karasmontana jsem objednávala u pana Raaba, objednávala jsem dva druhy, dodavatel byl pan Nešuta, který mi jako bonus za množství semen přidal dva druhy zdarma.

Postup výsevu a směs substrátu jsem popsala v článku Výsevy Lithopsů a sukulentů.

Lithops karasmontana f. mickbergensis C168 jsem vysela 27.2.2008, první semena vyklíčila 3.3.2008, semenáčků je 18.

omsa.rajce.idnes.cz/Lithops_karasmontana_f._mickbergensis_C168/

Lithops karasmontana ssp. bella C143a jsem vysela 27.2.2008, první semena vyklíčila 4.3.2008, semenáčků je 19.

omsa.rajce.idnes.cz/Lithops_karasmontana_ssp._bella_C143A/

Lithops karasmontana Lerich C193 jsem vysela 27.2.2008, první semena vyklíčila 2.3.2008, semenáčků je 24, tato semena jsem dostala zdarma.

omsa.rajce.idnes.cz/Lithops_karasmontana_lerich_C193/

Lithops karasmontana Jacobs. C227 jsem vysela 27.2.2008, první semena vyklíčila 4.3.2008, semenáčků je 40, tato semena jsem dostala zdarma.

omsa.rajce.idnes.cz/Lithops_karasmontana_jacobs._C227/

První převlečení začalo v červnu a v srpnu se začal převlékat podruhé.