Výsev sukulentů říjen 2008

27.10.2008 21:21

Dne 21.10.2008 jsem obdržela zásilku semen, převážně lithopsů, které jsem objednala od pana Nešuty (semena, která jsem od něj vysévala v únoru 2008, perfektně vyklíčila a rostou jak o život). Samozřejmě mi to nedalo, a hned jsem je vysela.

Postup výsevu a substrát jsou stejné jako v únoru. Květináčky 4x4 cm a výsevní misky od pana Pavlíčka z Chrudimi, jmenovky 4x1 cm ze stránek www.kaktusy.webzdarma.cz, substrát pro pokojové rostliny z květinářství a písek a drobný štěrk z akvaristiky na Táborské (tuto akvaristiku mohu doporučit, široká nabídka živých zvířat, příjemná obsluha, je to tam moc fajn).

Na dno drobný štěrk, pak substrát z hlíny, drobného štěrku a písku a nahoru zase vrstva drobného štěrku, do kterého semena hezky zapadnou, postříkat Previcurem, přidat jmenovku, květináčky dát do podmisky s vodou, nechat hezky nacucat, pak vložit do výsevní misky, zavřít a každý den kontrolovat, jak to vypadá. Výsevy kontroluju každý den, čímž jim zároveň větrám. 

Vysela jsem 11 druhů sukulentů:

Brachychiton diversifolius

Cheiridopsis sp. PV508, ten vyklíčil 25.10.2008.

Dinteranthus vanzylii PV644

Euphorbia persistens, vyklíčila 25.10.2008

Euphorbia tubiglans, vyklíčila 25.10.2008

Euphorbia valida, vyklíčila 25.10.2008

Faucaria tigrina PV617, vyklíčila 27.10.2008

Fenestraria sp. PV661

Frithia pulchra v. minor, vyklíčila 26.10.2008

Lapidaria margarethae

Rhombophyllum rhomboideum PV971, vyklíčilo 26.10.2008

Výsevy jsem umístila pod zářivku (zářivka je cca 6 cm nad miskami), která jim svítí 12 hodin. Misky jsou zatím přikryté, ale jakmile budou venku všechny druhy, budu je zakrývat jenom na noc. Díky zářivce jim teplota kolísá přes den kolem 25 stupňů a v noci pod 20 stupňů. K výsevům jsem nainstalovala žluté lepící destičky proti smutnicím a jiné létavé havěti.

Časem přidám info o jednotlivých vysetých druzích. Teď je aspoň fotím a fotky postupně nahrávám na picasaweb